Corsham en Lacock

17 juli 2012 - Dover, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen om 7 uur vertrokken in de regen, maar geleidelijk aan klaarde het weer op. De overtocht was zonnig, maar door de felle wind was er wel heel wat deining.

Jan is vlot naar Corsham gereden. Om drie uur Engelse tijd startten we met de wandeling die ik op het internet gevonden had. De bewegwijzering was niet ideaal, maar we hebben toch geen omweg gemaakt. Dat was maar goed ook, zes km door weiden en velden was voor mij lang genoeg.

Koeien, schaapjes en zwaluwen hebben ons onderweg gezelschap gehouden. Op een bankje in het centrum van het dorp hebben we wat fruit gegeten. Dan op naar onze B&B, Pickwick Lodge farm, prachtig gelegen tussen de velden. Freddy, de kleine hond, was onmiddellijk onze fan. Op aanraden van de gastvrouw reden we voor ons avondmaal naar het National Trust dorp Lacock.  Ik tik de tekst in op het terras van de George Inn, die dateert van 1361 en de oudste pub van Lacock is.

Naar het schijnt werden in dit dorpje  al heel wat bekende films opgenomen, o.a. Pride en Prejudice. Het lijkt hier wel een plaatselijk Bokrijk. Spijtig dat er overal auto’s geparkeerd staan, dat ontsiert wel een beetje.

Jan geniet al van een ‘pint of ale’. Straks eet hij goat cheese als voorgerecht, ik koos tomatensoep. De zalm die we graag hadden gegeten is uitverkocht. Het zal monkfish tail worden.

Strakjes nog ongeveer zeven km terug naar onze mooie B&B na een fijne en goed gevulde dag.

Nog een dikke verjaardagskus voor onze (schoon)broer Wilfried!

1. Kristien:
    17 juli 2012
    Het decor van Pride and Predjudice, dat kan alleen maar prachtig zijn!
    Geniet ervan :)
    Dikke kus x
  2. Els Peeters:
    17 juli 2012
    Dan hebben jullie al goed weer gehad voor de wandeling. Hier is het nog steeds huilen met de pet op. We wensen jullie nog veel adembenemende en prachtige uitzichten. Op gebied van eten zullen jullie volgens ons, als ervaringsdeskundigen in Ierland, ook goed aan uw trekken komen. Nog een goede reis toegewenst van ons. Good LUCk
  3. Kristien haems:
    18 juli 2012
    Myriam, bedankt voor jullie leuke reiservaringen. Geniet ervan. Wij zitten ook in Ierland. Binnen enkele dagen laat ik wel iets weten waar en/of wanneer we kunnen afspreken.
    Wij hebben ook al volop genoten: Dublin met Trinity College, Christ Church Cathedral, Dublin Castle en nu Westport met Achill Islands.
    Tot binnenkort.